Frykter fremmedgjøring

I saker som handler om bosetting og integrering av flyktninger har ordfører Bjørn Ole Gleditsch lagt seg på eksklusjonslinje som undergraver de grunnleggende demokratiske prinsipper som vårt samfunn bygger på.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Dette sier Emily Awuor (Venstre) i en kommentar til at Høyre og Fremskrittspartiet hevder at Sandefjord ikke har råd til å bosette mer enn 20 flyktninger pr. år.
Les artikkelen i Sandefjords blad

I likehet med Venstre, SV og Arbeiderpartiet gir Sandefjords blad støtte til rådmannens forslag om å ta imot det antall flyktinger IMDi ber oss om. “Vil Sandefjord virkelig være bekjent av å være dårligst i Vestfold-klassen, vi som ellers elsker å være best i alt?” spør Jan Roaldset på lederplass. Les lederen i Sandefjords blad.

Det er ikke uten grunn at det reageres på ordførerens udokumenterte påstander om bosetting av flyktninger. Han har tidligere sidestilt flytkninger med kriminelle og narkotikamisbrukere. Se også fjorårets mageplask.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**