Gran Venstre ønsker fokus på planer for hyttebygging

Som ledd i oppfølgingen av Gran Venstres innspill til kommuneplanens arealdel, inviterte styret Gran Allmenning for å orientere nærmere om planene for hyttebygging i Øståsen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

I forbindelse med høringen av kommuneplanens arealdel, uttalte Gran Venstre følgende i forbindelse med spørsmålet om hyttebygging:

“Når det gjelder hyttebygging generelt, så har Venstre en restriktiv holdning. Vi mener videre at hyttebygging i de sentrale delene av Fjorda bør unngås, her er slitasjen allerede uakseptabel. Det bør heller ikke tillates hyttebygging i de sammenhengende områdene på Øståsen. Det er svært viktig å beholde sammenhengende skog- og friluftsområder uberørt. Nye større områder bør primært legges i tilknytning til tilfredsstillende infrastruktur – dvs. vegsystem med tilstrekkelig standard, og enten offentlig vann og avløp eller gode muligheter for lokale vann- og avløpssystemer.”

Med denne bakgrunn inviterte styret i Gran Venstre den 3. november Gran Allmenning for å få en orientering om allmenningens planer for hyttebygging i Øståsen. Det ble redegjort for de områdene som er planlagt skilt ut som hyttetomter, og hvordan utbyggingen så langt er tenkt gjennomført. Styret benyttet anledningen til å komme i direkte dialog for å fremføre Gran Venstres synspunkter. Det ble både en interessant og konstruktiv diskusjon, og styret fikk også nærmere kjennskap til allmenningen sin totale virksomhet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**