Åpent møte om sikkerhet i byen — mandag 17. november

For at en storby skal fungere, for at det kan finnes varierte fritidstilbud og trygghet må vi ha et sterkt og fungerende politi. Det betyr mer synlig politi i gatene — der folk ferdes, enten det er på vei hjem fra jobb eller på vei hjem fra julebord.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Politi

Foto: Venstre

Mer politi i gatene?

Åpent møte om sikkerhet i byen — mandag 17. november

Kjære medlem i Frogner Majorstuen Venstre

Venstre ønsker at byen vår skal være et trygt og hyggelig sted å ferdes. Byen skal kunne brukes, være åpen og tilgjengelig — jo mer, jo bedre — det er vårt mål. Vi ønsker en levende og pulserende by, med varierte tilbud som er en storby verdig. Det er også godt kjent at ingen kjemper så hardt for byens grønne lunger: marka, parkene og friluftsområdene som nettopp Venstre gjør.

Nå vil vi enda en gang kjempe for gatene og nærområdene.

Etter vår mening er det for lite synlig politi ute blant folk, og vi må bryte med "snikprivatisering" av politiet gjennom stadig økt bruk av vektere. Trygghet er og blir en oppgave for politiet — og Venstre krever at vi verdsetter å gi trygghet til borgerne langt høyere enn hva som gjøres i dag. Da må lønningene til politiet økes, og statusen til politiyrket heves. Det må opprettes flere sivile stillinger i politiet for å frigjøre politiets tid fra å sitte i rettssalen, skrive rapporter og utføre praktiske oppgaver på politistasjonen.

Frogner Majorstuen Venstre ønsker å fokusere på dette i vårt kommende åpne debattmøte mandag 17. november kl. 18.30 — 20.00. Frogner Majorstuen Venstre ønsker at Majorstuen politistasjon igjen skal ha åpent i helgene, og mer synlig politi i bygatene. Tidligere justisminister Odd Einar Dørum kommer, det gjør også leder for Oslo Politiforening Sigve Bolstad og en representant fra Majorstuen politistasjon.

Møtet er åpent for alle.

Velkommen til Bydelens Hus — Sommerrogaten 1 (Solli Plass).

FROGNER MAJORSTUEN VENSTRE
Anne-Lise Bergenheim, leder