Nytt lokallag i Tolga

Hedmark Venstre er et av tre venstre-fylker i vekst. Tolga Venstre er siste skudd på stammen, med hele 11 medlemmer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det ble avholdt stiftelsesmøte i Tolga den 24.oktober 2008. Medlemmer fra både Tynset og Alvdal Venstre møtte mannsterke opp for å vise sin glede og støtte. Også fylkesstyret var representert med tre medlemmer. Det ble en minneverdig oppstart i beste venstre-ånd.

Fylkesleder Erik Ringnes innledet møte med noen velvalgte ord hvor han understreket at venstre ikke er noe interesseparti, men et ideparti.

Tolga Venstre

Foto: Hege Nilsen

Så fortsatte Stein Hoset – styremedlem i Hedemark Venstre og representant for Alvdal Venstre – med å oppfordre til å skape arenaer for praktisk samarbeid både på kommune- og regionsnivå. Han avsluttet med å gi et par gaver, henholdsvis en symbolsk kaktus uten pigger og Alvdals egen nettansvarlig til disposisjon. Ola Jonsmoen var neste mann på lista og påpekte viktigheten av å snakke sammen Vi må vite hva vi har å fare med og hva vi tror på og formidle det videre som vårt, var hans budskap.

Ola Jonsmoen

Foto: Hege Nilsen

Det nye styret som ble valgt, består av: Leder Svein Gjelten Bakken, nettansvarlig Jan Anders Halvorsen og nettansvarlig Odd Arne Skjæret.

Den nye lederen har vært talsmann for både miljø og kultur, og har tidligere representert lista “Frie velgere”.

Gratulerer til Tolga Venstre!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**