Foreslått på stortingslisten

Grorud Venstres leder Linn Beate Kaald Thoresen er innstilt til 16. plass på Oslo Venstres stortingsliste. – Det er en stor ære, sier Kaald Thoresen, som er klar for valgkamp i Groruddalen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Linn Beate Kaald Thoresen

Foto: Reidar Lerdal

– Den aller viktigste politiske saken er klima. Fordi Venstre alltid vært opptatt av miljøpolitikk, uavhengig av trender, så kan vi mye om konkrete tiltak. Vi har høye ambisjoner, noe vi blant annet viser gjennom den miljøvennlige politikken vi har fått gjennomslag for i Oslo. Satsningen på kollektivtrafikk, med billigere månedskort og 7,5-minuttersrute på Grorudbanen, er bare ett eksempel, og dette har vært en suksess.

Linn Beate Kaald Thoresen er stolt av at Venstre sier nei til oljeutvinning mange steder langs kysten, som i Lofoten og Vesterålen, i Finnmark, langs sørlandskysten og på Møresokkelen.

I tillegg til miljøpolitikk er Kaald Thoresen spesielt opptatt av justispolitikk og menneskerettigheter.

Linn Beate Kaald Thoresen er født og oppvokst og har bodd de fleste av sine voksne år i Grorud bydel. Hun er 36 år, lærer i videregående skole og har masterutdannelse i statsvitenskap og idéhistorie.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**