Sørlandet i uføre – Aftenposten retter søkelyset mot landselen

Jeg tror vi som politikere må si at jo slik er det faktisk også på Sørlandet, og ikke bortforklare rapportene med at “vi har det jo så greit” sier varaordfører og leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen i en kommentar til dagens oppslag i Aftenposten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Ikke sommeridyll hele året.

I begynnelsen av august i år hadde vi en mediadebatt med samme utgangspunkt, og da var det etter Venstres mening alt for mange som tok avstand fra rapporten med det som resultat at vi sender ulike signaler til sentrale myndigheter. Venstre pekte på rapporten i en artikkel på Risør Venstres hjemmside allerede 11.8. i år og mente da på at rådmann måtte evaluere rapporten og vise tiltak i budsjettforslaget for neste år.

Risør Venstre tror det er greit å si klart fra at Sørlandet, og Risør består av mer enn noen hektiske sommeruker med sol og sommer. Ikke det at vi skal klage, men vi bør heller ikke fremstå som en landsdel uten problemer. Vi bør derfor sette oss ned og se på virkeligheten bak tallene og analysere dem før vi iverksetter nødvendige tiltak lokalt og ikke minst overfor sentrale myndigheter som må skjønne problemene i sliter med for at også de skal kunne sette nn de rette tiltakene.

Les Aftenpostens artikkel

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**