Ny kursholder i Venstreskolen

I helga deltok Lars Jølle (bildet) fra Trondheim på en opplæring for å bli kursholder i Venstreskolen trinn 1. Det betyr at Sør-Trøndelag nå har tre kursholdere som kan reise rundt i lokallagene eller holde kurs på fylkesplan.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Lars Jølle

Helgen 18. og 19. oktober 2008 gjennomførte Venstre sentralt opplæring av nye kursholdere for Venstreskolen trinn 1, og her deltok altså Lars Jølle. På to dager ble kurset gjennomgått i detalj, av erfarne kursholdere og Venstrepolitikere. Åtte blivende kursholdere har dermed en god forutsetning for holde sitt første kurs. Følg med på Trondheim og Sør-Trøndelag Venstre sine nettsider for informasjon om når kurs holdes, eller send en e-post til AU eller en av kursholderne hvis dere ønsker kurs i deres kommune. I tillegg til Lars Jølle er Guri Melby og Andreas K. Enge tidligere skolert til å være kursholdere. Mer info om kursholderne finner du her.

Trinn 1 går over fire timer og er ypperlig skolering for nye medlemmer og medlemmer som ønsker å bli litt mer aktiv. Her går vi gjennom Venstres historie og ideologi, de viktigste politiske sakene, medieskolering og bruk av Venstre pluss. Gjennomført trinn 1 er en forutsetning for å kunne gå videre i Venstreskolen.

I Trondheim planlegges det ett kurs medio januar og ett medio mars 2009, i tillegg tar vi sikte på å avholde Venstreskolen trinn 2 og 3 i løpet av våren 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**