Venstre går imot eiendomsskatt i Rissa kommune

Rissa Venstre stemte mot innføring av eiendomsskatt på kommunestyremøtet 14. oktober.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Usosial skatt
Innføring av bomavgift og eiendomsskatt på samme dag er en veldig dårlig sak for en kommune som har som mål nr. en å øke folketallet. Dette tiltaket ønsker ikke nye næringsdrivende og nyetablere velkommen til kommunen vår.
Eiendomsskatt er en usosial skatt som rammer de som har eiendom, uavhengig av hvilken inntekt / pensjon og betalingsevne vedkommende har.

Vanskeligere økonomiske tider
Alt tyder på at vi nå går mot vanskeligere økonomiske tider, og dette rammer særlig de som nettopp har etablert seg med familie og nytt hjem, høye lån og renter. Bedrifter og næringsdrivende som har investert og har store lån, vil også merke dette svært godt. Eiendomsskatt på toppen av dette vil gjøre situasjonen verre.

Kommunen trenger mer penger
Tall viser at Rissa kommune driver dyrere enn andre sammenlignbare kommuner. Venstre mente at vi burde gå inn i disse tallene sammen med de ansatte og ledelse for å finne årsaken til dette. På den måten kunne en få frigjort midler slik at en kunne finansiere investeringene vi skal gjøre innen eldreomsorg og barnehage.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**