To gode miljønyheter på samme dag!

Barn og unge har rett til å vokse opp i et mangfoldig og levende miljø med ren luft, ren jord og rent vann. Venstre vil gjøre Drammen til en foregangsby når det gjelder å ta i bruk moderne miljøløsninger. Det er derfor gledelig at både antallet som benytter buss øker kraftig og at den første hydrogendrevne bilen i HyNor Drammen er levert, skriver Tom Hedalen i dette innlegget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Venstres klimakampanje. Logo.

Foto: Venstre

DrammensTidende melder mandag 20. oktober to gledelige miljønyheter;
Rekord for bybussene – 150 000 flere billetter løses i år og
Klimavennlig utslippsvinner.

Drammen Venstre har som mål at Drammen skal bli Norges miljøhovedstad. Et ambisiøst mål som vi sammen med Høyre, Frp, Krf og Drammen Byliste fikk gjennomslag for i forbindelse med Bystyrets behandling av budsjett 2008. Det lokale HyNor-prosjektet fikk her på Venstres initiativ bevilget kr 250 000 i prosjektstøtte i 2008 – og dette er en ambisjon vi også har for de kommende årene.

Det er derfor gledelig at vi allerede nå ser så konkrete og positive resultater av det arbeidet som er lagt ned, sier Tom Hedalen. Resultatene er en stor inspirasjon til det videre miljø- og klimaarbeidet i Drammen – og de budsjettforhandlinger vi nå skal inn i foran Bystyrets budsjettmøte i november 2008. I disse forhandlingene vil Venstre igjen legge vekt på en klar miljøprofil bl.a ved forslag som kan muliggjøre at Drammen og Buskerud får mer av regjeringens belønningsmidler for kollektivtrafikk.

Tom Hedalen

Foto: Asgeir Osnes

Tom Hedalen

Nettbuss fikk miljøpris

Foto: Claus Haals

Nettbuss Drammen fikk i 2007 Venstres Miljøpris.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**