Ny rådmann er klar

Det er nå klart at sunnmøringen Gudmund Notøy blir ny rådmann i Hurum. Det er i alle fall den enstemmige innstillingen fra ansettelseutvalget som legges fram for kommunestyret som foretar den endelige ansettelsen av ny rådmann den 4. november. Den nye rådmannen vil kunne tiltre stillingen allerede 1. desember.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Kommunestyret nedsatte et eget utvalg som håndterer ansettelsen. Utvalget har engasjert konsulentfirmaet Habberstad til å bistå i arbeidet. Ved søknadsfristens utløp sto det 26 søkere på listen over interesserte.

– Gudmund Notøy pekte seg klart ut blant kandidatene helt fra starten av, sier Venstres Geir Stave, som har sittet i ansettelsesutvalget. – Jeg er sikker på at Notøy er rett mann på rett sted.

Med bakgrunn i kommunens organisering, ledelsesforhold og krav til stillingen, anbefaler ansettelseutvalget enstemmig at Gudmund Notøy tilbys stillingen som rådmann i Hurum kommune.

Ansettelseutvalget bygger sin vurdering på kandidatens utdannelse, erfaring som rådmann, rådgiver på sentrale områder i kommunesektoren samt personlige egenskaper. – Vi mener Notøy scorer sterkt på alle de områdene kommunen etterspørr kompetanse på, sier ordfører Anne-Hilde Rese.

Notøy har bred erfaring fra plan og utviklingssiden samt regionalt utviklingsarbeid (samfunnsperspektivet). I tillegg har han dokumentert erfaring fra organisering, tjenesteproduksjon, drift og gjennomføring. Notøy tilkjennegir også en god forståelse for rollefordelingen og samarbeidet mellom politisk og administrativ ledelse.

Referanser som er innhentet fra miljøer knyttet til tidligere stillinger, med tillegg av lederprofilanalyse, understøtter og bekrefter hans kandidatur.

Tatt i betraktning hans overbevisende motivasjon for stillingen og hans klare aksept på at han kommer til å takke ja til tilbudet som er skissert, finner ansettelsesutvalget det unødvendig å innstille på andre kandidater (reserver).

Gudmund Notøy er 53 år og bor i Røyken.
Han har bl.a. utdannelse fra Universitetet i Bergen, Tittel: Cand. Polit. Fag: Samfunnskunnskap, grunnfag, Kommunalrett, mellomfag og Offentlig administrasjon og organisasjonskunnskap, hovedfag. Han har tidligere arbeidet som rådmann i Røyken og er nå ansatt i ASOK Endringsledelse AS, som leder av konsulentvirksomheten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**