Stortingsvalglista 2009

Harstad Venstre diskuterte valglista for kommende valg på sitt medlemsmøte mandag 13.oktober – og alt peker mot til at Harstad Venstre ønsker Roar Sollied, Målselv, på førsteplass og Maria Serafia Fjellstad, Harstad, på andreplass.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Roar Sollied

Foto: Dagfinn Stefanussen

Maria Serafia Fjellstad

Foto: Vibeke Pettersen, SiT

Det ligger an til en spennende nominasjonsprosess i Troms fylke! Ennå er det tid til at nye kandidater dukker opp, og lista er langt fra avgjort. I Harstad ble innledende diskusjoner ført sist medlemsmøte mandag 13.oktober, og herfra var ønsket:
1 Roar Sollied, Målselv
2 Maria Serafia Fjellstad, Harstad

Maria Serafia Fjellstad er et forholdsvis nytt og ubeskrevet blad i Harstad Venstre. Hun er født og oppvokst i byen, men har bodd og studert i Trondheim de siste sju årene, og da utdannet seg til lege. Hennes politiske barnesko har hun trådt i studentpolitikken i Trondheim, da bl.a. med engasjement som leder av Studenttinget NTNU 2004, varastyremedlem og senere styremedlem i NOKUT 2005-2008, styremedlem og senere konsernstyreleder Studentsamskipnaden i Trondheim 2006-2008. Det er da ikke overraskende at nettopp utdanningspolitikk og helsepolitikk engasjerer henne. I Venstre-sammenheng har hun vært i landsstyret i Liberale Studenter, varamedlem til styret i Trondheim Venstre i 2006 og har også tidligere stått på liste i forbindelse med valg til Fylkestinget.

Først mot slutten av november regnes diskusjonene lokalt i Harstad som avsluttede, og 29.november er det duket for selve nominasjonsmøtet i Troms Venstre. I andre deler av fylket har man kommet lenger i prosessen, og Tromsø Venstre har hatt sin ønskeliste offentliggjort i pressen:

“Yngstemann og listetopp”

Det ligger med andre ord an til en spennende sluttspurt…

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**