Full åpenhet om økonomien

Venstre er åpenhetspartiet, og Akershus Venstres fylkestingsgruppe gir innsyn i pengebruken. Det er en direkte henvendelse fra Østlandets Blad som gjør at fylkestingsgruppa gir innsyn i årsmelding og årsregnskap.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Inge Solli (V), varaordfører i Akershus.

Foto: Christoffer Biong

– Venstre er åpenhetspartiet, og vi vil ha full åpenhet rundt bruk av fylkestingsgruppas midler. Tilsvarende åpenhet har vært vist fra vår stortingsgruppe. Vi har derfor sendt over både regnskap og årsmelding for 2007 til Østlandets Blad, og ber dem om å spørre dersom det er noe de ønsker forklaring på, sier gruppeleder og fylkesvaraordfører Inge Solli (V).

Åpenhet om pengebruk er et viktig prinsipp for Venstre.

Årsmeldingen omhandler i hovedsak verv og politiske saker fylkestingsgruppa i Akershus Venstre har behandlet i 2007. Regnskapet består av resultat, balanse og hovedbok. En vesentlig del av det fylkestingsgruppa har til disposisjon benyttes til å betale lønn til en fylkessekretær som deles mellom fylkestingsgruppa og Akershus Venstres fylkeslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**