Fortsatt billig månedskort

– Det er uaktuelt for Venstre å gå med på dyrere månedskortet nå som vi nettopp har fått satt ned prisen fra 720 kr til 550 kr. Satsning på kollektivtrafikk er en bærebjelke i Venstres satsning på miljø for fremtiden, sier Linn Beate Kaald Thoresen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Linn Beate Kaald Thoresen

Foto: Jon Julius Sandal

– Byrådets forslag i Oslobudsjettet om en prisøkning er ikke bare freidig, men også ulogisk. Poenget med en solid satsning på Ruter (kollektivtrafikken) er å få flere til å reise kollektivt og miljøvennlig, og vi ser at det virker.
Ruter gjennomførte i september en telling på linje 5 som viste en passasjerøkning på 49% sammenlignet med samme tidspunkt i fjor.
– Flere reiser med t-banens linje 5 takket være at Venstre har fått igjennom billigere månedskort, dobbelt så mange avganger og nye vogner. Med en slik suksess er det merkelig at byrådet vil snu. Venstre vil fortsette å satse på kollektivtrafikk, fordi det er en en miljøvennlig investering i fremtiden. Vi setter ikke opp prisen. Billig månedskort er en selvfølge for Venstre, sier Linn Beate Kaald Thoresen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**