Positiv respons om miljøtaxi

Ordfører Anita Orlund (Ap) stilte seg positiv til idéen om å gi miljøtaxier prioritet på taxiholdeplasser da Skedsmo Venstres leder Boye Bjerkholt tok opp spørsmålet i onsdagens kommunestyremøte. — Det er gledelig at ordføreren er innstilt på å ta denne saken videre og jobbe for at forslaget kan bli en realitet, sier Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Taxi, drosje

Foto: Microsoft

I sitt svar pekte Orlund på at konsesjonsmyndigheten ligger hos fylkeskommunen, og at hun i første rekke vil bringe saken videre dit, både med sikte på å få med seg hele Akershus og med sikte på å kunne få på plass en forsøksordning i Skedsmo.

— Det var det svaret jeg hadde håpet på, var Bjerkholts umiddelbare svar fra talerstolen.

Han berømmet samtidig regjeringen for å vri bilavgiftene i favør av miljøvennlige biler, og pekte på at både nasjonale og lokale virkemidler må spille sammen for å forsere en helt nødvendig utvikling i retning av en mer miljøvennlig bilpark.

Bjerkholt vil nå ta initiativet videre til Venstres fylkestingsgruppe.

— Det er helt avgjørende å få med fylkeskommunen på dette, men ikke minst er dette en god miljøsak som er like god enten det er snakk om Skedsmo eller et hvilket som helst annet sted i fylket, avslutter Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**