Gratulerer Michael, Tone og Arne

Risørkunstneren Michael Nygren fikk en utrolig bra mottakelse da utstillingen i Risør kunstforening, og en tydelig stolt intendant ønsket alle besøkende velkommen før kultursjefen åpnet utstillingen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Gratulantene stod i kø da Michael og Arne åpnet utstillingen i Risør Kunstforening

Forventningen var stor og spenningen var til å ta og føle på da utstillingen ble erklært åpnet og publikum strømmet inn mens kunstkammeratene Michael Nygren og Arne Bakke meget velforkjent fikk favnen full av blomsterhilsener.

Ordføreren utforsker installasjonen

En anderledes utstilling hvor som utfordrer den besøkende til å delta er vel det den mest dekkende beskrivelsen og du er herved oppfordret til å delta.

Ordføreren delte samtidig ut Risør kommunes kunstnerstipend for 2008

Tone fikk Risør kommunes kunstnerstipend 2008

pålydende kr. 100.000, og da ser vi resultatet av Risør Venstres budsjettforslag for 2008. Risør Venstre gratulerer Tone med stipendet og håper hun forblir i Risør.

Samtidig ser vi klart utfordringen Risør har for å skape en ny generasjon av Risørkunstnere anno 2008. Spranget i alder fra årets stipendiat til de mer etablerte kunstnerne er alt for stort til at de vil inngå i en naturlig gruppe med samkvem ut over det kunstneriske.

Som politikere må vi derfor legge forholdene tilrette for at et skjer en betryggende “gjenvekst” som kan danne sine egne livskraftige fellesskap. Vi må også være villig til å omdisponere midler for å få dette til. Risør Venstre fikk desverre ikke gehør for sitt forslag om å opprette nye alternative atelieer på årets budsjett, men vi vil fremme forslaget på nytt ved årets budsjett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**