Trine blogger fra USA: Finanskrisen på nært hold

“Det er både spennende og skremmende å oppleve finanskrisen her i USA på nært hold. I går kveld kom jeg til Washington akkurat i det Representantenes Hus avslo hele "redningspakken" for den amerikanske finansnæringen. Hovedinntrykket etter å ha fulgt begivenhetene de siste timene er at det er et helt annet "anarki" i de amerikanske politiske partiene, enn i de norske”, skriver nestleder Trine Skei Grande på sin VGblogg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Trine Skei Grande blogger fra USA. Gi dine innspill på hennes VGblogg.

Foto: Rune Kongsro

Les nestleder Trine Skei Grandes blogg på VGnett.

Hun er i New York på vegne av Stortinget for å delta på FNs 63. generalforsamling. Hun blir i USA fram til 16. oktober, og vil regelmessig blogge derfra.

Gi innspill
– Jeg vil prøve mediet for å se om det er noen interesse for dette, og om dette er en kommunikasjonsform som passer for meg. Gi gjerne dine innspill, oppfordrer hun.

Lærdom?
“Spørsmålet er hvilken lærdom som amerikanerne kan trekke av den lett absurde situasjonen jeg nå opplever på nært hold. For det første har vi fått bevis på at et marked uten regulering, kontroll og innsyn ikke fungerer”, skriver Skei Grande i sitt siste blogginnlegg om finanskrisen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**