Valgkampen har begynt

I helga startet Venstre et viktig skoleringsopplegg fram mot stortingsvalget i 2009, nemlig Rikspolitisk Nettverk. De tre deltakerne fra Sør-Trøndelag lærte mye om media- og informasjonsarbeid, og fikk vite mer om Venstres velgere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Fylkesleder Jon Gunnes syntes første samling av RPN var lærerik.

Fra Sør-Trøndelag deltok fylkesleder Jon Gunnes, nestleder Guri Melby og kommende organisasjonssekretær Erlend Sand. Fylkesleder Jon Gunnes var svært fornøyd med opplegget fra Venstres hovedorganisasjon. – Vi trenger å bli mer profesjonelle i vårt medie- og organisasjonsarbeid, og da må vi lære av dem som jobber med dette på heltid, sa han.

Guri Melby ønsker seg mer samarbeid med nabofylkene fram mot valget.

Noe som var svært nyttig, var et gruppearbeid der vi sammen med deltakerne fra Møre og Romsdal jobbet fram saker vi kan samarbeide om på tvers av fylkesgrensene. – Vi har mange felles utfordringer, og mange saker som vi har større sjanse til å vinne fram på hvis vi står sammen, sa Guri Melby.

Erlend Sand har mye erfaring fra Unge Venstre, men er

Erlend Sand blir ny organisasjonssekretær for Sør-Trøndelag Venstre.

relativt fersk som deltaker på sentrale Venstre-arrangementer. – Det er veldig fint å komme i gang med valgkamparbeidet så tidlig, og jeg setter også stor pris på denne muligheten til å bli bedre kjent med hele organisasjonen, sa han.

Til neste samling satser fylkeslaget på å oppfylle kvoten på antall deltakere på fire, og oppfordrer lokallagene til å sende inn forslag på aktuell kandidat til den siste plassen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**