Verdigrunnlag

Dette er Rogaland Venstres verdigrunnlag slik dette er nedfelt i organisasjonens handlingsplan. Handlingsplanen revideres på hvert fylkesårsmøte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Åpen

Venstre skal være et åpent politisk parti. Dette skal gjenspeiles i Handlingsplanen. Organisasjonen skal i alle ledd være preget av åpenhet for nye ideer og tiltak, og medlemmene skal oppleve at de er mennesker med viktige bidrag.

Inkluderende
Partiets politiske prosesser skal være preget av en inkluderende kultur, dog slik at vedtatte programmer respekteres i det daglige arbeidet. Nye medlemmer skal inkluderes i partiarbeidet. Alle medlemmer skal informeres godt om partiets arbeid. Tillitsvalgte bør bruke media offensivt, slik at partiets velgere gjøres kjent med partiets vurderinger i den aktive samfunnsdebatten.

Ansvar

Alle partiets tillitsvalgte skal få tilbud om opplæring slik at de får god kjennskap til Venstres idégrunnlag og politikk. Tillitsvalgte i partiets organer har et særlig ansvar for å gi oppmerksomhet til nye medlemmer.
Partiets folkevalgte bør inkludere de representative fora i det daglige arbeidet, samt informere organisasjonens tillitsvalgte på en god måte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**