Solum Larsen og Nybø på topp tre

Styret i Stavanger Venstre har rangert de foreslåtte kandidatene til stortingsvalglisten.
-For Stavanger Venstre er det viktig å gi beskjed om at våre gode kandidater hører hjemme på toppen av listen, sier Eivind Enoksen, som leder Stavangerlaget. -Stavangers forslag på rangering av de første plassene ville være et absolutt dreamteam for Venstres stortingsvalgkamp, sier Venstres gruppeleder i Stavanger, Per A. Thorbjørnsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Ved stortingsvalget i 2005 var resultatet i Stavanger 8,4 prosent mot 7 prosent i hele fylket under ett. 1/3 av alle stemmene Venstre fikk i Rogaland, ble da avgitt i Stavanger. Ved kommunevalget i 2007 oppnådde Venstre i Stavanger 9,4 prosent.

-Gunnar Kvassheim har signalisert at han ønsker gjenvalg. Vi peker på Helge Solum Larsen som nummer 2, han stillte sammen med Gunnar sist og dette laget bør få fornyet tillitt, sier Enoksen.
Helge Solum Larsen sitter i bystyret i Stavanger og er fylkesleder i Rogaland Venstre. Han ble valgt til sentralstyremedlem på landsmøtet i vår. Les mer om Solum Larsen her >>

Stavanger Venstre foreslår Iselin Nybø på tredjeplass. Nybø er også bystyremedlem, hun er nestleder i Rogaland Venstre og møter fast i partiets landsstyre. Les mer om Iselin Nybø her >>
-Jeg har jobbet tett med Iselin Nybø i Stavanger i ett år nå. Hun har til tross for sin forholdsvis unge alder, solid erfaring. Iselin fremstår som mer enn en Stavangerkandidtat, sier Thorbjørnsen.

Her er Stavanger Venstres rangering av de seks første plassene på stortingsvalglisten:

1. Gunnar Kvassheim, Eigersund
2. Helge Solum Larsen, Stavanger
3. Iselin Nybø, Stavanger
4. May Brit Vihovde, Haugesund
5. Jarle Braut, Klepp
6. Tove Frantzen, Sandnes

Alle de som er forslått til stortingslisten i alfabetisk rekkefølge, les her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**