Buskerud Venstrekvinnelag er stiftet!

Ulla Nordgarden, Drammen, ble valgt som leder på stilftelsesmøtet til Buskerud Venstrekvinnelag torsdag 11.september i Kongsberg. Med seg i styret får hun Gro Erstein Pedersen, Kongsberg, og Cathrine Strøm Andersen, Drammen. Første sak ut er barns hverdag i Buskerud.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Venstrekvinnene er i gang

Foto: Stine Osnes

Buskerud Venstrekvinnelag skal inspirere kvinner til å være med i politikken, jobbe for at flere venstrekvinner tar politiske verv, og stimulere til politikkskaping på kvinners premisser. Nystiftede Buskerud Venstrekvinner på bildet fra venstre: Ellen Korvald, Kongsberg, Cathrine Strøm Andersen, Drammen, og nyvalgt leder, Ulla Nordgarden, Drammen.

Venstrekvinnelaget skal fungere som en tenketank og idegenerator for god venstrepolitikk, med hovedfokus på kvinner og barns situasjon både nasjonalt og internasjonalt.

Første sak; Barns hverdag i Buskerud
Venstrekvinnelaget skal ha to hovedsamlinger i året, der meningen er å samle venstrekvinner, både medlemmer og sympatisører, fra hele Buskerud, for å diskutere og utvikle politikk på kvinners premisser. Den første samlingen er i høst, og vil ta for seg barns hverdag i Buskerud. Fokus på høstsamlingen til Venstrekvinnelaget vil være barnepsykiatri, barnevern, barnehage, skole og fritid.

Står på for neste SOS Barneby til Buskerud
Høstsamlingen skal også være en arena der man kan knytte nettverk over kommunegrenser og samle inspirasjon til det videre arbeidet i lokallagene. Venstrekvinnene kommer også til løpende å følge opp Drammen og Buskerud Venstres oppstartede samarbeid med SOS Barneby om å få Norges neste barneby til Buskerud, mest sannsynlig Drammensregionen.

Les mer om Venstrekvinnelaget

For mer informasjon om Venstrekvinnelaget, kontakt leder Ulla Nordgarden; 95 94 75 30/ [email protected]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**