Venstre krever byggestopp fram til alle kloakkforhold er i orden

Venstres Jan Kløvstad har flere ganger pekt på sterk mistanke om at alt ikke er som det skal være med vann og kloakk i hyttefeltet på Øytangen ved Bota i Flosta. I bystyrebehandlinga 22. mai innså Venstre at flere andre parti uansett ville gå inn for utbygging av 72 nye hyttetomter, og Venstre tok derfor ikke sjansen på å stille

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

forslag om å stoppe videre bygging før kloakken er garantert i orden. Derfor valgte Jan Kløvstad å få med en protokolltilførsel som kunne følge saka. I denne protokolltilførselen blei det stilt krav til dokumentasjon for påkobling, forsvarlig behandling av kloakken og at alle papir er i orden. Venstre har nulltoleranse overfor utslipp.

Jan Kløvstad

Foto: Venstre

I driftsstyremøtet 11. september kom svaret fra rådmannen, et svar som bekrefter ikke bare at “alt ikke er som det skal være”, men forteller at alle regler det er mulig å bryte er brutt! Nå har Venstre bedt om at kommunens folk undersøker om det i tillegg til at absolutt alt av regler og forskrifter er brutt, også er forurensning.

Les videre i Arendals Tidende her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**