Referat fra styremøte 11.08.2008

Styret i Hedmark Venstre har hatt sitt første styremøte etter sommerferien

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Sak 19/08
Årsmøte/nominasjon 2009 på Tynset den 7. og 8.februar. Fylkesstyret er økonomisk ansvarlig. Undersøker om Savalen egner seg bedre. Utfordre de lokale til å ordne transport. Stein får fullmakt til å representere Hedmark Venstre i denne saken.
20/08
Sentralstyremøte på Rena er utsatt til den 7.-8.november 2008. Vi har ambisjoner om å arrangere et lite seminar med forsvarspolitikk som tema. De som har anledning til å være til stede fra fylkesstyret anmodes om å delta. Åmot Venstre tar direkte kontakt med Generalsekretæren for nærmere planlegging.
21/08
Til rikspolitisk nettverk, er følgende valgt: Erik Ringnes, Line M. Rustad, Stein Hoset og Mirjam Engelsjord.
22/08
a) Rapport fra fylkestingsgruppa: Fylkessamling i september. Erik melder forfall viss det kolliderer med innhøstningen. På felles fylkesting med Oppland stilte Line spørsmål angående Hedmark fylkes nettside. Det er umulig å finne navn på fylkespolitikerne.
b) Rektor ved Jønsberg Landbruksskole lager et forslag som Venstre vil fremme ved neste fylkesting (tilbud til de som har odelsrett, men også annen utdanning).
23/08
Årsmøte i Unge Venstre underkjente regnskapet til Hedmark Unge Venstre
24/08
a) Moms på Gathering i Vikingskipet ble avskaffet. Momssaken på “The Gathering” var et felles utspill med Trine Skei Grande som sammen med fylkesleder/gruppeleder gikk ut i pressen og krevde at momskravet fra staten frafalt. Kravet om “nei til moms på frivillighet” ble opprinnelig reist av Løten Venstre, senere fremmet på landsmøte samme år, hvor forslaget ble vedtatt oversendt stortingsgruppa.
b) VO.leder tar en gjennomgang av alle lokallag om noen trenger hjelp eller tips til sine hjemmesider. Hege sender ut en forespørsel om dette.
25/08
Sekretærstillingen. Erik og Stein får fullmakt av styret til å sluttforhandle en avtale. Fylkessekretæren skal ikke avlaste styrets naturlige oppgaver, men gjøre ting som kommer i tillegg.
26/08
Økonomi. Asbjørn har påtatt seg å lage et årshjul som viser de faste gjøremål gjennom et kalenderår for lokallag. Her vil det bl.a. stå når man skal søke partistøtte.
27/08
a) Stein rapporterte fra Tolga. Fra høsten er det krefter der som kan få i gang et lokallag. De starter opp i oktober i forbindelse med budsjettforhandlingene i kommunen. De vil få støtte av fylkeslaget i løpet av oppstarts- og etableringsfasen gjennom en fadderordning.
b) Erik Johansen har medlt at han har et “venstre-arkiv” i sin besittelse.
c) Sjur samler alle innspill til programarbeid. Frist 25. august.
d) Jens Stoltenberg møter på Ringsaker Innlandsmarked den 22.8. Sjur kontakter generalsekretæren for å engasjere Lars Sponheim til å komme.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**