Venstre leverer varene

Lillesands-Posten drøftet tirsdag hvilke forventninger man har til lokalpolitikerne ett år etter valget. Det er ikke lett å stikke hodet fram i en politisk hverdag preget av eiendomsskatt, budsjetteknikk og plansaker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Jens Olai Justvik og Tor Audun Danielsen

Vi er glad for at Lillesands-Posten også vier andre områder oppmerksomhet. Venstre satt i gang rett etter valget med å få realisert Gamle Møglestu som et levedyktig kultursenter (se eget innlegg). Ett år etter er status at en lang rekke lag og foreninger har fått tildelt fysiske plasser, og så snart det er gjennomført tilfredsstillende brannsikring vil huset taes fullt i bruk.

Vi jobber tett og konstruktivt med Høyre og opposisjon for å få realisert mest mulig av programmet vi gikk til valg på, og noe er allerede vedtatt. Lillesand har fått utarbeidet klimaplan Formannskapet ga onsdag 3.9 sin enstemmige støtte til en klimaplan for Knutepunkt Sørlandet, Lillesand har vedtatt å bli fairtrade-by, Lillesand har vedtatt å vokse forsiktig i Høvåg og Lillesand har vedtatt at Langbrygga forblir transporthavn. I tillegg slåss Venstre for strandsona i hvert eneste planutvalgsmøte, og vi registrerer at i mange saker er det bred enighet om en restriktiv politikk. Dessuten har Venstre foreslått at kommunen skal arbeide aktivt for å inkludere våre uthavner på UNESCOs Verdensarvliste. Vi har også foreslått at kulturmidlene økes betydelig ved å avsette andel av midler fra Agder Energi. Gjennom hardt arbeid håper vi å få gjennomslag for flest mulig av våre saker de siste tre årene av perioden!

Tor Audun Danielsen
Jens Olai Justvik