Miljøpris i Hammarøy

Hamarøy Fysaksentral får Hamarøy Venstres kultur- og miljøpris

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Hamarøy Venstre vedtok i januar 2008 at de ville dele ut en kultur- og miljøpris til personer eller organisasjoner som jobber ut fra viktige verdier for Venstre, og som tar disse med inn i arbeidet for Hamarøy-samfunnet. Sentrale Venstre-stikkord her er:

*kreativt og nyskapende
*mennesket i sentrum
*satsing på bruk av natur
*et inkluderende samfunn
*verdiskaping for hele landet
*kunnskap

hammarøy miljøpris

Fysaksentralen i Hamarøy ble valgt som verdig mottaker av prisen og den 2. september 2008 fant overrekkelsen sted på Hamarøy Venstres inspirasjonsmøte. Hamarøy Fysaksentral får Hamarøy Venstres kultur- og miljøpris ut fra følgende:

"for et 10-årig arbeid med å motivere og inspirere Hamarøy-folk og tilreisende til økt fysisk aktivitet gjennom tilrettelegging både i eget trimrom, og utendørs gjennom utstyrsentral og trimløype. Gjennom FYSAK er Hamarøy lagt merke til som en foregangskommune i folkehelsearbeidet og ved bruk av grønn resept (nå: fysakresept)

På bildet ser vi en fornøyd mottaker av prisen: Leif Tore Stenersen flankert av leder i Hamarøy Venstre, Ingrid Kjevik, leder i Nordland Venstre, Berit Woie Berg og fylkestings/kommunepolitiker May Valle.

I sin takketale trakk Leif Tore Stenersen fram det viktige samarbeidet som er med kommunelege Christer Hedenberg og ga han mye av æra for de resultatene som var oppnådd, og kunne også opplyse at det nå er ansatt egen fysioterapeut tilknyttet sentralen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**