Liberal café: -Redd for all verden?!

Stavanger Venstre inviterer til “Liberal Cafe” torsdag 4. september. Stedet er som vanlig Cafe Bacchus, og samtalen begynner kl 1900. Temaet denne er innvandring, asylpolitikk og integrering. Innleder er Helge Solum Larsen, sentralstyremedlem i Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Sommerens diskusjon om asylmottak aktualiserer igjen spørsmål om hva som er våre internasjonale forpliktelser, og om vi aksepterer rettigheter som er universelle.
Helge Solum Larsen vil innlede om norsk flyktning- og asylpolitikk og snakke om integreringen som er nødvendig for å motvirke fremmedfrykten i Norge. Venstre har blant annet pekt på at flere burde få slippe til i arbeidslivet.
Det retoriske spørsmålet blir kanskje: Hva er verst for Norge, stigmatisering og fremmedfrykt eller at mennesker søker om asyl her?

Møtet finner sted på Bacchus, Bakkegata 13 (tverrgate til Breigata), se kart her >>

Om Liberal café:

Foto: HSL

Liberal café arrangeres av Stavanger Venstre og tar sikte på å skape en sosial og uformell møteplass for nye og gamle medlemmer. På møtene vil store og små, lokale og nasjonale temaer bli debattert. Liberal café arrangeres i utgangspunktet hver første torsdag i måneden, men kan bli flyttet på grunn av møtekollisjoner og lignende. Følg derfor med på Stavanger Venstres hjemmesider for oppdatert informasjon.

Om innlederen:

Helge Solum Larsen

Foto: JAS

Helge Solum Larsen (1969) er fra Stavanger. Solum Larsen har vært bystyremedlem i Stavanger for Venstre siden 1991. Han har også en periode bak seg fra Rogaland fylkesting og to perioder som vara til Stortinget. Fra 2008 er han sentralstyremedlem i Venstre. Han har i det sivile i mange år arbeidet med integrering av innvandrere, blant annet på Internasjonalt Hus og gjennom egen virksomhet. Solum Larsen har i årenes løp også møtt flere ganger i det regjeringsoppnevnte Kontaktutvalget mellom innvandrerbefolkningen og myndighetene (KIM).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**