Interpellasjon om anleggsutbygging

Venstre vil ha fortgang i gjennomføringen av kommunedelplanen for idrett og fysisk aktivitet, og er med på en interpellasjon i onsdagens kommunestyremøte om bevilgning av investeringstilskudd til nærmiljøanlegg over hele kommunen, samt båthus på Flomvollen og rehabilitering av garderobene på Lillestrøm stadion.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Prosjektene ligger inne i kommunedelplan for idrett og fysisk aktivitet, vedtatt i kommunestyret 5. september 2007, med en konkret fremdriftsplan og forutsetninger om fordeling av antatte kostnader mellom stat (spillemidler), kommune og idretts/friluftsorganisasjonene selv. Det ble imidlertid ikke funnet rom for disse konkrete prosjektene på kommunebudsjettet for 2008.

– Dette er prosjekter som opprinnelig var planlagt igangsatt i år, men som grunnet den økonomiske situasjonen i kommunen ble nedprioritert ved budsjettbehandlingen. Om det nå finnes midler likevel, er det ingen grunn til å vente med å fatte et bevilningsvedtak og sette i gang med gjennomføringen, sier leder i Skedsmo Venstre, Boye Bjerkholt.

Totalt dreier det seg om anslagsvis tre millioner kroner. Pengene skal tas fra ubenyttede realiserte inntekter for inneværende år.

Foruten båthus på Flomvollen og garderobene på Lillestrøm stadion, dreier det seg om nærmiljøanlegg i Lillestrøm (Volla og Strandpromenaden), Leirsund/Ask, Skedsmokorset (Brånås og Løkendalen), Strømmen og Skjetten (Stav).

I tillegg til Venstre, er også KrF, Senterpartiet, SV og Arbeiderpartiet med på interpellasjonen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**