Underskriftsaksjon for dobbeltspor

Nytt dobbeltspor mellom Oslo Sentralstasjon og Ski har vært planlagt og ønsket lenge. I dag kjøres flere tog på strekningen enn det egentlig er plass til, noe som bl.a. stadig medfører forsinkelser. Støtt underskriftsaksjonen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Akershus Venstre jobber for et bedre kollektivtilbud. Les mer i programmet vårt.

Lise Vistnes er en av initiativtakerne bak aksjonen for dobbeltspor.

Nytt dobbeltspor mellom Oslo og Ski er nødvendig for å gi et bedre togtilbud lokalt, regionalt og til utlandet. Og ikke minst for bedre å kunne utnytte Norges eneste landbaserte transportåre mot Europa. Dobbeltsporet Oslo-Ski vil være et av regionens beste klimatiltak og svært viktig for å få folk og gods fra vei til bane i et av landets mest befolkede områder.

For mer informasjon: Jernbaneverkets sider.

En tverrpolitisk folkeaksjon i Ski jobber for å få dobbeltsporet på plass i Nasjonal Transportplan nå i høst, slik at sporet omsider kan bli en realitet. Vi håper du vil støtte oss i dette arbeidet ved å skrive under på at du ønsker dobbeltspor Oslo-Ski.
Fyll inn navn og postnummer nedenfor. E-postadresse må også fylles inn. Etter å ha klikket Registrer meg, vil du få tilsendt en lenke til oppgitt e-postadresse. Først når du klikker denne, vil underskriften bli registrert. E-postadresse vil ikke framkomme i underskriftslista.

Ønsker du dobbeltspor Oslo-Ski?

Signer oppropet her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**