Firkantet nei til Akershus Kollektiv Transport

Skedsmo Venstre beklager at hovedutvalg for teknisk i går gikk imot administrasjonens innstilling og vedtok å si nei til å la Akershus Kollektiv Transport (AKT) flytte inn i helsebygget. —Det er firkantet av hovedutvalget å opphøye tidligere vedtak til nærmest noe hellig når det finnes så sterke samfunnsmessige og miljømessige argumenter for den løsningen som var foreslått, sier leder i Skedsmo Venstre, Boye Bjerkholt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Dobbeltspor

Foto: ?

Han stiller seg bak administrasjonens vurderinger, og mener at på tross av alt tidligere bråk om Helsebygget, er og blir den viktigste funksjonen ved Lillestrøm stasjon og bussterminal nettopp å ivareta kollektivtrafikken.

— Det er snakk om en meget liten andel av et stort bygg som ligger kloss inntil kommunens viktigste kollektivknutepunkt. Det er absurd at AKT får tvert nei på sin søknad av et enstemmig hovedutvalg for teknisk (HUT), spesielt med tanke på at flere partier gjennom våren har lagt stor vekt på å fylle helsebygget med offentlig forvaltning og alt annet enn det som var det opprinnelige formålet, sier Bjerkholt.

Venstre er ikke representert i HUT, og var derfor ikke tilstede på onsdagens møte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**