Fred

Det har i det siste haglet med meninger om p-plassen ved kirka.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Vi i Venstre har sagt at vi ønsker flere grønne lunger i Grimstad. Dette står vi for. Vi jobber bl.a. for at torvet skal bli bilfritt og en oase for byen med yrende liv. Da synes det ikke så dumt å utvide parkeringen i nærheten, nemlig ved kirken. Så lenge det ikke er lovstridig og de som har ansvaret for avgjørelsene går inn for dette er det ikke vår oppgave å gå inn som en overdommer og styre avgjørelser. Tilgangen til kirken blir også større i våre øyne og den delen av grøntarealet som brukes blir ikke mindre. Det er beklagelig at en del følelser blir såret, dette er vel noe alle forstår så lenge en anlegger parkering der en tidligere har hatt en grav å gå til. Ser i GA lørdag at det argumenteres med at det er noe helt annet når de lager parkering på gamle gravplasser i Oslo, men jeg vil tro at det er like ille for et menneske i hovedstaden som i Grimstad å få en minnesplass invadert av biler.

Vi i lokallaget vil i hvertfall at de som skal ta avgjørelsene skal få ta disse i ro og fred fra innfall fra utenforstående og ikke legge oss opp i det.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**