Tre fra Drammen foreslås på Stortingsvalgslista 2009

På styre- og gruppemøtet onsdag 20. august -08 ble det vedtatt å fremme Ulla Nordgarden, Asgeir Osnes og Semra Ugur som kandidater til Stortingsvalglista for Buskerud Venstre 2009. Ulla Nordgarden fremmes som kandidat til 1. plassen på stortingsvalglista.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Ulla Nordgarden

Foto: Tom Hedalen

Ulla Nordgarden
Ulla Nordgarden er født i 1973. Hun er cand.scient. i zoofysiologi fra Universitetet i Tromsø i 1997, og disputerte i 2003 for dr.scient.-graden ved Universitetet i Bergen. Hun er gift, har to døtre og bor på Øren. Ulla jobber som lektor ved Akademiet videregående skole i Drammen, og er medlem av i styret i Drammen Venstre.

Asgeir Osnes

Foto: Claus Haals

Asgeir Osnes
Asgeir Osnes er født i 1973, gift og har tre barn. Bosatt på Gulskogen. Er utdannet jurist, og er gruppeleder for Venstre i Bystyret, nestleder i bystyrekomite for byutvikling og kultur, medlem av valgstyret samt kontaktutvalget for næringslivet.

Semra Ugur

Foto: Asgeir Osnes

Semra Ugur
Tyrkisk nordmann født i 1970. Gift, en datter og bosatt på Fjell. Er selvstendig næringsdrivende, og driver Elite daglivare i Tollbugata. Semra Ugur er 2. vara til Bystyret fra Venstre, 2. vara til bystyrekomite for helse, sosial og omsorg og medlem av 17. mai-komiteen i Drammen.

Frist for å foreslå kandidater til Stortingsvalgslista for Buskerud Venstre er 1. september 2008.

Nominasjonsnemd for Stortingsvalget 2009 i Buskerud Venstre består av:
Maria Søndrål (Hol)
Knut Anders Berg (Drammen)
Anne-Marit Lillestø (Ringerike)
Kristine Nore (Sigdal)
Ole K.Throndsen (Kongsberg).

Ole K. Trondsen leder og Kristine Nore er sekretær for nominasjonsnemda.

Nominasjonsmøte i Buskerud Venstre holdes lørdag 6. desember 2008 på Folkemusikksenteret i Sigdal.

Ulla Nordgarden, Semra Ugur og Asgeir Osnes

Foto: Tom Hedalen

Dramen Venstre sine tre kandidater til Stortingsvalglista. Fra venstre Semra Ugur, Asgeir Osnes og Ulla Nordgarden.

Eikernytt: Buskerud Venstre vil på «Tinget».

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**