Ny giv for Røros Venstre

I Røros ble nye og gamle Venstrefolk inspirert til økt innsats for Venstre da fylkesleder Jon Gunnes (bildet) og stortingsrepresentant Trine S. Grande kom på besøk den 7. august.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Jon Gunnes

– Det er alltid morsomt å møte engasjerte folk som ønsker å stå på for Venstre og for lokalsamfunnet sitt, sa Jon Gunnes etter møtet. Han ble positivt overrasket over engasjementet, og mente at det kom mye konstruktivt ut av møtet.
– Vi diskuterte mye politikk, blant annet sykehusstruktur og næringspolitikk med fokus på turisme, sa han. – For å øke besøket av turister til Røros er det viktig at vi gjør stedet mer tilgjengelig for flytrafikk, og derfor har Trine S. Grande lovet å stille spørsmål til samferdselsministeren om man skal stille krav om flere avganger til og fra Røros flyplass når man nå skal sende ut anbudskonkurranse, sa Gunnes.

I tillegg bestemte Røros Venstre å bedre skoleringstilbudet til sine medlemmer, og allerede den 3. september vil det derfor bli avholdt Venstreskolen trinn 1 ved Trine S. Grande og Guri Melby, nestleder i fylkesstyret. – Medlemmer fra andre lokallag i nærheten er selvfølgelig også velkomne til å delta på dette, sa lokallagsleder i Røros, Rune Johansen. Mer informasjon om tid og sted for dette møtet kommer senere, men Venstrefolk kan jo allerede nå sette av ettermiddagen den 3. september!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**