Venstre på byvandring i Kristiansand

Stortingsrepresentant Anne Margrethe Larsen, fylkesleder Emil Pedersen og gruppeleder i Kr.sand bystyre for Venstre, Dag Vige, var 12.august på besøk til bedrifter og offentlige kontorer i byen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Programmet så slik ut:

0.9.00 Besøk hos Helse og sosialdirektør Lars Dahlen. Her ble det orientert om systemet med innsatsstyrt finansiering på helse-og sosialtjenester og hvordan EBT (enhet for behovsprøving og tjenestetildeling) fungerer i praktisk hverdag.

10.30 Besøk på Kristiansands Skruefabrikk og Mekaniske verksted. Denne bedriften er spesiell mht til å ha ansatte fra 14 ulike nasjoner og en tredel av de ansatte med ikke-norsk etnisk bakgrunn. Bedriften har klart å omstille seg i en tid med de store endringene internasjonaliseringen av næringslivet har ført med seg.

12.00 Besøk hos Agder Energi i Elvegata.
Det ble orientert om Agder Energis arbeid med fornybare energikilder, særlig vindkraft. Hvilke rammevilkår som måtte endres for å få fart på utviklingen av alternativ energi ble også berørt.

13.30 Orientering fra Dag Vige om mulighetene for å utvikle Kristiansand som sykkelby. Han presenterte en flott powerpoint med bilder fra Tyskland og Danmark. Her hadde Kristiansand mye å lære!

Media var invitert, men møtte ikke.

EP

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**