Holdning

Hvem sin skyld er det at det ligger søppel rundt oss?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Leser i dagens Grimstad Adressetidende at det er dumpet en vaskemaskin ved jernbanelinja. Skal en følge resonemanget fra tidligere oppslag må det være Expert, Elkjøp eller Eskedal elektriske sin skyld. Dette fordi når det ligger papir fra McDonalds langs veiene så fokuseres det veldig på at McDonalds må skjerpe seg, men er det virkelig slik? Er det ikke slik at vi må ta oss selv i nakken og rydde etter oss. Etter sommerens runder rundt i byen og naturen slår det meg at kanskje er det slik at vi er så opptatt av å skylde på andre, for å ikke havne i dårlig lys selv, at logikken tar ferie. Men det er til syvende og sist hver enkelts oppgave å ikke forsøple. Det er for eksempel helt gratis å levere vaskemaskiner til en foretning som selger slikt, det er også helt gratis å kaste sneiper og pølsepapir i søppeldunker i byen eller på øyer i skjærgården. Slik kan en feie for sin egen dør selv om en kanskje må ta en omvei. Ønsker en litt mer påminning kan du ta en tur til denne linken og melde deg på.
Ha en ren dag

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**