Flisvika klar til politisk behandling

Etter at alle innsigelsene fra Fylkesmann og Fylkesrådmann/utvalg nå er avklart, er det klart for politisk behandling i Hovedutvalget allerede i augustmøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Dag Jørgen Hveem er venstres representant i Hovedutvalget som nå må ta stilling til planene for Flivika

Langdryg prosess
Prosessen har tatt alt for lang tid og det har nå stor stor betydning for Risør by å få lagt denne saken bak seg på en ryddig måte. Det sier seg selv at når neste års førstegangsvelgere har vokst opp med denne saken så har det tatt alt for lang tid, uten at vi kal fordele skyld i den sammenheng.

Stor interesse
Saksprosessen har skapt stort engasjement og mange har vært tildels svært aktive for eller imot saken. Risør Venstre tok tidligere i år initiativ til en befaring hvor beboerne fra Tangen også ble invitert og fikk mulighet til å stille direkte spørsmål til utbygger.

Vi mener befaringen var av stor betydning for å få saken ut av dødvannet og ikke minst få på plass alternative løsninger som ivaretar miljø- og klima på en god måte og til Risør beste. Vi håper nå at utbygger tar initiativ til en offentlig presentasjon av de ulike skisser etc. i tilknytning til hovedutvalgets politiske behandlng slik at en unngår unødige diskusjoner som følge av rene misforståelser.

Å tro at alle vil bli fornøyd vil nok være for mye forlangt, til det er det nok for mange sterke følelser og engasjement hos enkelte. Uansett ser nok de fleste frem til å se detaljplanene og ikke minst se at det igjen blir aktivitet i Flisvika.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**