Risør i medias søkelys!

Risør Kammermusikkfest, Risør Bluegrass Festival, Vilvinmarkedet og Risør Trebåtfestival skaper alle mye god Risør reklame langt ut over landets grenser, og gir en markedseffekt Risør kommune på ingen måte kunne kjøpe via de kommunalt budsjett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

 Fra åpningen av Risør Trebåtfestival

Fra åpningen av Risør Trebåtfestival

Venstre ser det derfor som naturlig at formannskapet, som kommunens nærings- og kulturstyre, i løpet av høsten tar seg god tid til å evaluere de ulike arrangement for å optimalisere effekten av Risør kommunes engasjement fremover.

Bystyret vedtok i 2007 at alle som fikk kommunale tilskudd skulle levere regnskap samt en rapport mm for de ulike arrangement, og en slik tilbakemelding bør danne grunnlag for den kommunale evaluering av de ulike festivalenes drift, regnskap, mediedekning etc etc. Det er derfor svært ønskelig at regnskapstall og tilbakemeldinger fra de ulike arrangørene kommer på formannskapets bord i god tid før neste års budsjett.

Unik mediadekning
Mediamessig blir det nesten som å snakke om før og etter salg av Flatholmen, og derfor bør formannskapet legge opp til årlig evaluering av egen profilering i media og etablere et profilprogram for all kommunal virksomhet.

Takk til de ulike arrangører
De ulike festivalene krever mye arbeide fra mange involverte og vi benytter anledningen til å takke de ulike arrangørene og deltakerne (gjelder også de øvrige mindre arrangementer i Risør kommune) for en utmerket innsats og for en formidabel Risør reklame.

HJERTELIG TAKK ALLE SAMMEN hilsen Risør Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**