Idrett i Stavern

Fylkesmannen støtter Venstres syn på at Stagbanen i Stavern ikke skal nedbygges, men beholdes som et grøntområde for idrett og lek.
– Ledelsen i Stag mener Stavern Vel blander seg i deres affærer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Klikk her for å lese artikkel i ØP

Banen er stengt

Her er svar fra Venstre som leserbrev:

Innblanding i Stag
Stag vil ikke ha noen innblanding fra andre i Stavern, forteller leder av Stag SK, Gunnar Engebretsen. I følge ØP mener han at Stavern Vel kommer med destruktive uttalelser som må underordne seg det han selv ser som Stags fremtid.

Jeg begynner å bli litt usikker på om Stag helt forstår hvilke roller de forskjellige har i samfunnslivet, også i Stavern. En velforening som favner hele Stavern må vi forvente har mening om både dagens og fremtidens idrettsanlegg. Når Stavern Vel har gått i mot nedbygging av gressbanen ved våtmarksområdet, er det helt i tråd med kommunedelplanen, noe også Fylkesmannen har påpekt. Her skal det være allment friområde for idrett og lek, og det burde en idrettsklubb som påberoper seg barn og unges ve og vel kunne støtte. Om Stag reduserer dette grøntområde til ren omsettelig kapital vil jeg tro de er på kollisjonskurs med temmelig mange, ikke bare Stavern Vel.

Venstre har flagget at de vil strekke seg svært lang for å få friske midler til en utbygging på Kaken, men det forventes at Stag er i stand til å takle andres meninger både når det gjelder utforming og finansiering.

Hallstein Bast (V)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**