Hva Vestfold Venstre vil

Heming Olaussen fra Sosialistisk Venstreparti i Re er nysgjerrig på Venstres meninger. Torsdag lurte han på hvilke kommuner vi vil slå sammen i Vestfold, og på hvor mye vi synes de statlige overføringene bør reduseres.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Hallstein Bast

Det er mange med Olaussen som er interessert i hva Venstre mener og det er både hyggelig og oppmuntrende.

Når det gjelder sammenslåing av kommuner er det viktigste for oss at den uansett skal være fullstendig frivillig. Det kan sikkert være noe å hente i effektivitet, spesielt for de minste kommunene. Hvilke kommuner det kan gjelde vet de best selv, så det skal verken Sosialistisk Venstreparti eller Venstre i Vestfold fortelle.

Olaussen setter så likhetstegn mellom det å arbeide for effektivitet og kvalitet på offentlige tjenester og å kutte i rammene for kommunene. Det gjør ikke vi. Venstre mener derimot at statlige overføringer til kommunene, der folk faktisk bor og virker, skal økes.

Skulle Olaussen eller andre gjerne vite mer om Venstres politikk er adressen www.venstre.no — velkommen skal man være.

Hallstein Bast,
fylkesleder i Vestfold Venstre