Noen ønsker å fjerne Åskollen sin identitet!

Åskollen gård, 158 år gammel og bydelens identitet ønskes erstattet av 80 rekkehusleiligheter.

Det ønsker ikke befolkningen på Åskollen. Mange har protestert og flere protester er på vei. Jeg er selv med i Bydelsgruppen på Tangen/Åskollen og har avlagt min protest, skriver Tormod Thoresen i dette innlegget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Drammenserne boende i bydelen Åskollen , er meget godt fornøyd med tingenes nåværende tilstand, etter hva jeg vet. Vi har Nordbykollen, Røysjømarka, fotballbaner og idrettshall, barneskole, barnehager, butikker, rett utenfor stuedøren vår. Men vi trenger et bydelshus!

Drammen Kommune vil i 2011 feire sin 200 års dag. Kommunen vil også at hver bydel skal finne sitt 200 — års sted, som skal være et sted med historisk tilknytning til bydelen.

Åskollen gård burde bli vårt 200 — års sted!

Foto: Gjesdal Venstre

For at dette skal fungere på sikt, bør det opprettes en stiftelse, med parken rundt gården inkludert. Gården vil da bli et treffsted for Åskollen sin befolkning, foreninger og lag i bydelen. Og sidebygningen, (som må rustes opp en del) kan da huse; legekontorer, fysioterapeut, tannlege og andre servicekontorer.

Dette bør bli 200 års gaven fra Drammen kommune til Åskollens befolkning!

Tidligere oppslag fra Drammen Venstre om Åskollen gård:
Ivrer for Åskollen !.

Tormod Thoresen