Useriøse utspill om t-banen

Det er Venstre som allerede har kjempet igjennom to store kollektivløft i den nye bystyreperioden: Månedskort til 550 kroner uten økt pris på de andre billettene og 7,5-minuttersruter på Grorudbanen fra 2008, skriver Linn Beate Kaald Thoresen i et innlegg i Lokalavisen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Linn Beate Kaald Thoresen

Foto: Jon Julius Sandal

Les hele innlegget:

Gjentatte ganger har bystyrerepresentant Andreas Behring vært på banen og forsøkt å innbille befolkningen at ekstra budsjettmidler er det som skal til for å sikre 7,5-minuttersrutene på t-banenes linje 5. Gjentatte ganger har han tatt til orde for millionbevilgninger til Ruter og forsøkt å fremstille SV som det partiet som har troverdighet i denne saken. Sist gang var i Lokalavisen 19. juni, hvor han sammen med bystyrekollega Rina Mariann Hansen, avslører at det ikke bare er byrådet, men også oss i Venstre som er SVs angrepsmål.

Det er riktig, som SV- og Ap-representantene påpeker, at vi ikke støttet noe forslag om 40 millioner ekstra til Ruter i revidert Oslobudsjett. Grunnen til det er at det ikke finnes fnugg av behov for disse pengene i Ruter. Problemet har vært en forsinkelse i leveransen av vogner, men den er nå i rute, og 7,5-minuttersrutene vil være på plass innen 1. september.

Ingen er mer glad for det enn oss i Venstre. Som Behring og resten av SV vet så altfor godt, så er det Venstre som allerede har kjempet igjennom to store kollektivløft i den nye bystyreperioden: Månedskort til 550 kroner uten økt pris på de andre billettene og 7,5-minuttersruter på Grorudbanen fra 2008 og Furusetbanen fra 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**