Venstres forslag om økt IT satsing i skolene bærer nå frukter

Venstres Jan Einar Henriksen fremmet i budsjettbehandlingen forslag om 2 millioner til IT satsing i Risør skolene innen utløpet av 2009. Sammen med Høyre, Krf. og Frp sikret han flertall for forslaget i Formannskapet med 4 mot 3 stemmer (Ap og Rødt).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Steinar Gundersen (V) var saksordfører for IT satsingen ved skolene i Risør og innfrir samtidig en viktig skolepolitisk valgpost.

Når HU for skole og omsorg holdt fristen,som var satt til 1.6.08, ble det som ventet bred oppslutning om det godt forberedte saksfremlegg om IT satsing i Risør skolene. Samtidig er det viktig at vi som politikere siker fortsatt vedlikehold og vekst for å ivareta tilstrekkelig IT satsing i våre skoler også fremover slik Steinar Gundersen (V) helt korrekt påpekte i sitt skriftlige innlegg da saken ble behandlet i bystyret.

Vi er klar over at mange ønsker økt IT satsing i våre skoler, vi er også klar over at forslaget ble enstemmig vedtatt i bystyret, men vi er selvagt godt fornøyd når resultatet av Venstres forslag, og en viktig programpost ser ut til å bære frukter så kort tid etter budsjettbehandlingen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**