Sandnes’ beste

Bystyret vedtok tirsdag å fortsette i regionalt samarbeid mellom Sandnes, Stavanger, Sola og Randaberg ang. idrettsanlegg.

– Dette er Sandnes beste på lang sikt, uttaler Tove Frantzen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Bystyregruppa, Sandnes Venstre

Foto: Vidar Grundetjern

Bystyret bestemte seg forrige gang saken var oppe at man ikke skulle ha et regionalt samarbeid med de fire kommunene for å få bygget idrettsanlegg.

Sandnes skulle være med å finansiere de andre idrettsanleggene, og vi skulle få hjelp til multihallen på Sandved, som innbyggere har ventet på i over 20 år. Når kunstisbanen i Sørmarka ble dyrere enn antatt, trakk Sandnes seg etter anbefaling fra rådmannen, på tirsdag gjorde rådmannen og bystyret en ny vurdering og bestemte seg for å fortsette det regionale samarbeidet.

– Det er en ny situasjon og en ny sak. Nå har vi to valg, enten å være en del av et regionalt samarbeid eller ikke. Jeg synes ikke vi legger oss flate, men tenker på Sandnes beste på lang sikt. Ellers vil vi være alene om Sandvedhallen og det vil bli dyrere, fordi regionale anlegg gir regionale midler, sa Venstres Tove Frantzen under debatten. (sitat hentet fra Sandnesposten’s papiravis torsdag 19.juni.)

I løpet av juni måned vil det bli invitert til anbudskonkurranse om multihallen på Sandved.
Venstre har kjempet for hallen lenge, både i bystyret og i Sandved bydelsutvalg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**