Jan Einar Henriksen (V) ny styreleder i rehabiliteringsselskapet

Generalforamlingen valgte i dag Jan Einar Henriksen (V) som ny styreleder i Aust Agder Rehabiliteringssenter Eiendom AS, og vagte samtidig Åse Hobbersland som styremedlem. De to ørige styremedlemmene kommer fra LHL som eier selskapet sammen med Risør kommue.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Nyvalgt styreleder i rehabiliteringselskapet Jan Einar Henriksen (V).

Årsregnskap og innberetnnger for foregående år er på plass, og dermed kan det nyvalgte styret starte med blanke ark når de nå tar fatt på det viktige arbeidet med å etablere nytt rehabiliteringssenteret i Risør.

Det er klart både se Hobberslnd og undertegnede går til jobben med en viss ydmykhet sier nyvalgt styreleder Jan Einar Henriksen (V) i en kommentar. Selskapet har vært i drift fra 2005 og det er kort tid iom en ser dette som en etableringsfase, ikke minst når vi ser de økonomiske problem Helse Sør i sin tid hadde. Vi får håpe på bedre tider nå når vi skal forholde oss til Helse Sør Øst.

Derfor vil vi allerede på vårt første styremøte drøfte hvilke strategi vi skal ha fremover sier Henriksen. At vi har en jobb å gjøre kom tydelig til uttrykk da statsråd Brustad besøke Risør forleden. Dermed er utskiftingen av Brustad kommet på et greit tidspunkt og vi ønsker så tidlig som mulig å ha et direkte møte med den nye helseministeren Bjarne Håkon Hansen.

Det er også viktig at hele Risørs befolkning og ikke minst det politiske og administrative miljø sammen må dra lasset om vi skal ha noe håp om å komme videre. I så måte er valg av strategi utrolig viktig sammen med god informasjon og kommunikasjon med alle berørte parter avslutter styreleder Jan Einar Henriksen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**