Haugesund kan bli en kvalitetskommune

— Dialogmøtene viser at det blir gjort mye bra arbeid, men at der også er et forbedringspotensiale. Det sa Tove Iren Tørresdal fra Venstre i kvalitetsdebatten i bystyret i går. Hun pekte på at kommunens søknad om deltakelse i kvalitetskommuneprogrammet er viktig.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Tove Iren Tørresdal

— Det er også viktig at både brukere og ansatte opplever at det er et samsvar mellom målsetninger og tildelte ressurser. Det er for eksempel alvorlig når forholdet mellom tilrådede og tildelte timer til spesialundervisning ikke samsvarer, sa Tove Iren Tørresdal videre.

Hun trakk i sitt innlegg særlig fram satsingen på å styrke den tilpassede opplæringen og spesialundervisningen som et område det etter Venstres oppfatning er viktig at kommunen prioriterer. Samtidig gav hun uttrykk for et ønske om at både de enkelte enhetene og kommunen som sådan arbeidet mer aktivt for å få flere brukere til å delta på dialogmøtene.

— Disse møtene gir borgerne mulighet for en direkte kontakt med oss som er folkevalgte. En slik direkte kontakt er på mange måter mer verdifull enn all verdens undersøkelser og skjemaer, sa Tove Iren Tørresdal

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**