Landsstyremøtets deltagere fornøyde

Helgen 14. og 15. juni hadde Venstre lagt sitt landsstyremøte til Sørlandet.
Lørdag ettermiddag var Grimstad Vesntre vertskap, og tok deltakerne med på en guidet tur til vanns og til lands.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Lokale sjømenn

Foto: HA

Skonnerten Solrik med Ben til rors lå parat i Lillesand og tok i mot deltagerne med
i bris og sol. Varaordfører Tor Audun Danielsen i Lillesand ønsket lykke på reisen vidrer til Grimstad. Ombord i skuta var en av Grimstads grundervirksomheter representert, Nøgne Ø. Brygger Rolf Tore Vik informerte om ølets fortreffelighet, og dette ble tydelig satt pris på et tildels svært ølkyndige publikum. Samtlige medbrakte flakser ble fortært. Det virket som om dette satte alle ombord i en god stemning, og vi stevnet inn mot Grimstad havn for seil.

Vel i havn gikk vi til Ibsenmuseet. Der presenterte ordfører Hans Antonsen sine tanker om hvorfor Venstre gjorde et så godt valg i Grimstad, og deretter presenterte han Grimstad som en levende by i utvikling. Han kom innom både politikk og virksomheter i vår kommune.

Etter dette satte vi kursen mot Apotekergården, nok et bevis på at kengasjementoner kan resultere i noe unikt, spennende og levende. På menyen sto en velfylt tapasbuffet som gledet både øye og gane.

Terje Breivik

Foto: Rune Kongsro

Partiets generalsekretær Terje Brevik benyttet anledningen til å hylle sine forgjengere i partiet. Han fremholdt gleden i å få lov til å ta over i oppgangstider, og dermed høste glansen av deres arbeid. Tidligere generalsekretær Geir Olsen ble hedret med gode ord og påskjønnelse for 20 år i partiapparatet.
Ellers var praten livlig rundt bordene. Kvelden ble for de flestes vedkommende avsluttet i bakgården til Øystein Haga.

Som en oppsummering av ettermiddagens opplevelser kan vi trekke frem et sitat fra litt utpå kvelden “Dette er unikt. Grimstad har sjel og dere har mye å vise frem som ingen andre har. Skulle ønske vi kunne blitt her lengre.”
Vel, det er bare å komme igjen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**