Jan Einar Henriksen

Jan Einar Henriksen er født og oppvokst i Skudeneshavn og har fra 1971 bodd i Risør. Er gift med Wenche, har to voksne gutter og jobber til daglig som HMS-rådgiver og Controller for politimesteren i Agder, hvor han også er prosjektleder for implementering av den sivile rettspleie i politiet. Jan Einar er nestleder i Aust Agder Venstre, leder i Risør Venstre, leder i Risør kommunes utsmykningskomitè og varaordfører i Risør.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Organisasjonsmenneske

Jan Einar Henriksen, nestleder i Aust Agder Venstre

Jan Einar har hele sitt voksne liv deltatt i ulike humanitære og frivillige organisasjoner, hvor han også har påtatt seg verv/lederverv i organisasjoner som f.eks Risør Venstre, Radio Risør AS, Risør Motorbåtforening, Risør slalomklubb, Røde Kors og ikke minst Søndeled og Risør Historielag hvor han nå er leder på 7. året.

Jobbmessig har han 37 års bred erfaring som lensmannsbetjent, lensmann og fra 2003 som HMS-rådgiver og Controller og da kommer også erfaring som instruktør inenfor ulike fagområder, hovedverneombud og hovedtillitsvalgt for lensmannsetaten i Aust Agder godt med.

Selv om Jan Einar, som nylig fylte 58 år regnes som senior og nærmer seg pensjonsalder for politiet, påtar han seg nye oppgaver og starter nå et prosjekt om livsfasepolitikk i Agder politidistrikt, og deltar i seniorprosjekt i Politidirektoratets regi.

Jan Einar Henriksen treffes på mobil 916 14 755 eller e-post [email protected].

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**