Vær kreativ Moltu!

– Å sende elevene på Ny Krohnborg og Møhlenpris ut av sentrum når disse skolene skal bygges om er en dårlig løsning og helt unødvendig, sier Hans-Carl Tveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Barnehage

Foto: Gjesdal Venstre

– Det finnes nok tomter for midlertidig skolebygg i sentrum, det sier gruppeleder for Venstre og tidligere Oppvekstbyråd, Hans-Carl Tveit. Å sende en bestilling bare til BKB for å finne tomter er ikke spesielt lurt. BKB eier begrenset areal i sentrum. I denne saken må det tenkes alternativt og vurdere om ikke andre offentlige virksomheter kan bidra forsetter Tveit.

– Hvis det ikke er mulig å ha en midlertidig skolepaviljong på Marineholmen i mer en et par år bør man kunne benytte havneområdet nedenfor Møhlenpris skole. Dette eies av Bergen og Omland Havnevesenet som etter det jeg har brakt i erfaring leier området ut til parkering. Kommunen bør snarest ta kontakt med Havnevesenet for å bli enig om en leigeavtale. Hvis ikke sjøfronten ved Møhlenpris skole kan benyttes er det andre

Farger, kreativ

Foto: Microsoft

kaianlegg i sentrum som må kunne brukes til en midlertidig skole hvis man bare tenker litt kreativt, fortsetter Tveit. Havnevesenet leier i dag ut store areal til parkering i Bergen sentrum og må jeg velge, foretrekker jeg barn fremfor biler sier Tveit.

– Oppvekstbyråd Moltu må ikke stole blindt på byråkratiet, men også prøve å komme frem til kreative løsninger på egenhånd. Det er lov å bruke hodet fremfor å busse skolebarn til Bønes eller Åsane, avslutter Tveit.

For ytterligere kommentarer, kontakt Hans Carl Tveit på tlf: 91 55 98 16.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**