– Støtter omregulering av Røstad

Venstre er positiv til rådmannens forslag om å regulere nye deler av Røstadområdet til høgskolerelatert virksomhet, sier Karl Meinert Buchholdt, lokallagsleder for Venstre i Levanger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Han viser til at landbruksmyndighetene har lagt ned innsigelse mot at det etableres en postterminal på området. Saken ble første gang behandlet i PUK 2. mai, og etter forslag fra Senterpartiet og Arbeiderpartiet ble det sagt ja til postens ønske.

Røstadområdet ligger sentralt til i Levanger og egner seg godt for å imøtese fremtidige behov i tilknytning til Høgskolen i Nord-Trøndelag. Buchholdt mener at Arbeiderpartiet og Senterpartiet ikke ser nytten i en langsiktig arealplanlegging på Røstad og etterlyser en mer gjennomtenkt strategi for bruken av området.

— Venstre vil at man skal se samlet på utviklingen av Røstad. Høgskolerelatert virksomhet vil være en positiv og fremtidsrettet løsning for bruken av Røstadområdet og annen høgskolerelatert virksomhet i Levanger, avslutter Karl Meinert Buchholdt i Levanger Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**