Konkurranse positivt for et bedre kollektivtilbud

Når det gjelder kollektivtrafikken i Trondheimsregionen har det nå kommet forslag fra Arbeiderpartiet om å sette denne ut på anbud. – Det tilbudet Team trafikk gir til busspassasjerene er ikke godt nok, derfor er Venstre positive til konkurranse på dette området, sier fylkestingsrepresentant Elisabeth Paulsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

- Anbud vil gi oss et bedre busstilbud, mener Elisabeth Paulsen.

– Anbud vil gi oss et bedre busstilbud, mener Elisabeth Paulsen.

I dag går bussjåførene i Team Trafikk ut i en politisk streik for å markere sin motstand mot anbud.
– Det er fullt forståelig at sjåførene vil verne om sin arbeidsplass, men som politiker må jeg ta aller mest hensyn til busspassasjerenes beste, sier Paulsen. Hun er overbevist om at konkurranse vil gi oss et bedre busstilbud til en rimeligere penge. – Anbud vil gjøre oss sikre på at vi forvalter fellesskapets midler på en mest mulig fornuftig måte, sier hun.

Buss

Hun påpeker også at det tas mange forbehold i Arbeiderpartiets forslag til vedtak, og hun mener derfor at dette bare er en halv seier for de borgerlige partiene, som har kjempet for konkurranse på kollektivtrafikken lenge. – Men det er en start, og det er et skritt i retning av at vi kan ha mulighet til å få til et godt kollektivtilbud i Trondheim, og til en pris som er akseptabel, sier Paulsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**