Et videre liv for Bokbussen i Vestfold?

I forbindelse med behandlingen av saken knyttet til bokbussen i Vestfold og framtidig finansiering, fremmet nestelederen i hovedutvalget for kultur, folkehelse og miljø i Vestfold, Venstres Fred Fredriksen et forslag om å videreutvikle bokbussen på hovedutvalgsmøtet 11. juni.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Fred Rikard Fredriksen

Etter noe justering av Fred Fredriksens opprinnelige forslag, kunne representantene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet enes om følgende forslag, som da ble fremmet av nettopp Fred Fredriksen:

"Fylkeskommunen investerer i ny bokbuss, og fylkeskommunen skal i 2009 arbeide med å videreutvikle bokbusstilbudet i tråd med det som står i Strategisk Kulturplan for Vestfold. Fordelingen mellom fylkeskommunen og kommunene skal fortsatt være 75/25. Kostnader i forbindelse med innkjøp av bokbuss, og utgifter i forbindelse med videreutviklingen av tjenesten, innarbeides i budsjett for 2009."

Bokbussen i Vestfold

Foto: Vestfold fylkeskommune

Forslaget ble vedtatt med 6 (3AP, 1SV, 1SP, 1V) mot 5 (3 FrP, 2H) stemmer.

Saken går til endelig behandling i fylkestingets møte 17. juni, men dersom partiene stemmer slik i fylkestinget som de gjorde i hovedutvalget, vil kanskje bokbussen være reddet…….

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**