Kvinner i politikken

Bamble, Porsgrunn, Siljan og Skien er med i et prosjekt som heter “utstillingsvindu for kvinner i lokalpolitikken” hvor målet er at flere kvinner blir valgt inn i kommunestyrene ved lokalvalget i 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Tonje Løwer Gurholt

Prosjektet er finanisert av Komunal og regionaldepartementet, og det er 22 kommuner som er deltagere i prosjektet. Vi i Grenland har valgt å bli med i prosjektet som et kommunenettverk.
Departementets internettsiden for prosjektet finner du HER

Torsdag 12. og fredag 13. juni er det samling for alle prosjektkommunene i Alta. Nesten hele prosjektgruppa fra Grenland reiser dit for å få informasjon og inspirasjon til videre arbeid.

Prosjektgruppa i Grenland består av politikere fra mange ulike partier, samt menn og kvinner. Selv om dette er et poltisk prosjekt, så er det ikke partipolitisk. Fra Siljan er det Elin Nordbø (SP) og Brynjar Rismyhr (Krf) som er med i prosjektgruppa. I tillegg er undertegnede prosjektleder.

Grenlandskommunene har laget sin egen nettside hvor du kan følge med på arbeidet vårt. Den finner du her på www.kvinnemakt.no. Her finner du også kontaktinformasjon om hvem som er med i prosjektgruppa. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har tips til gode ideer for å få flere kvinner med i politisk arbeid.

Tonje Løwer Gurholt
Prosjektleder,
Utstillingsvindu for kvinner i lokalpolitikken

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**